Sunday, April 8, 2012

~hatikuuuu..

assalamualaikum

aku sekarang ni tengah praktikal, boleh tahan la, bes gak, ada kaitan dengan apa yang aku belajar dekat U dulu. bes cz apa yang dulunye just teori n bebelan lecturer jadi live. tapi apa yang xbes nye?kawan2 da xberapa ada, banyak habiskan masa buat kerja, jadi student bes kn?,.

instead of fulfill my day with the work, i sharpen my brain by thinking about anything revolve around me. cerita saje2 je ni, wat modal update blog, hehe,.
so, aku ada kenal satu keluarga ni, diorang baik gile dengan aku, makan, jalan2, duit dan macam2 lagi diorang bai, the best thing is diorang xpernah anggap aku sebagai outsider, cam keluarga diorang gak. bab akhlak n silaturahim memang bagus r, aku salute diorang. tapi apa yang terkucil dalam pemerhatian aku, keluarga tu bukan jenis amal sembahyang, hidup memang rutin saje je, keje makan sekolah cam orang biasa tapi tanpa agama. just bila ada aku, parent keluarga tu akan suruh anak2 diorang join aku semayang, sedangkan diorang relax je, xsmayang pun,.
aku xberani cakap bukan2, tapi aku ada satu artikel, dia kata, hati yang baik dan suci xkan tahan dengan jasad yg jahat,.by mean, hati yang baik akan effect diri manusia untuk jadi baik jugak,.
sama2 kita doa dapat hati yang baik,
wasalam..

4 comments:

ABU BAKAR @ BURN said...

bebelan lecturer jadi live... ahahaha, baru ko taw erti penyesalan ea jan... hehe

haziq said...

peh market!!! ciap dapt fmili angkt haaaaa.. haah!!!

Sarah Abadan said...

wehhh pekaba...haha lama tak berjalan2 gi blog ko...kih2

dyna syamsuri said...

pojan, aku dah ada perkara motivasi utk ko. tp tggu ko balik sini lah ye gigi tubik