Saturday, April 26, 2014

~ zon baru..

Assalamualaikum.

Ceritanya mula camni, saya bangun tido, pastu tibe-tibe dah ada dalam kapal terbang, pastu saya naik je lah, cz memang nak gi machang, tapi sebenarnya bukan tu aku nak cerita, ceritanya mula pas geng keje aku lima orang resign, awal-awal dulu kitorang tujuh orang, mana-mana pun bertujuh, gi makan beger bakar, gi makan lemcop, makan stimbot, makan kat haji lim, banyak gi makan je lah, jalan-jalan takde pun cz hujung minggu je balik kampong, bes tau kampong dekat umah, #kampung #dekat #hashtag

Tapi sekarang lima orang da berenti, tiga orang sama cam aku, sorang bos, sorang pun bos jugak la kire, sedih gak pikir, diorang cam komplot tinggal aku, tapi takpe, diorang banyak tinggal keje kat aku, so sekarang aku gi keje, da buat keje, kalau tak dulu-dulu, gi keje cam gi angsana pun ada, hehe. Sebab da ramai berenti, ramai jugak lah kena masuk ganti diorang, tapi ada yang fresh, ada juga yang layu, tidak lupa yang power. Aku asek ketawa dalam hati je kalau berbual dengan yang power ni, dia memang power, tapi dia ingat aku pun power gak nye, berbual method bapak r series, tapi dia memang ustaz a.k.a dedi penyayang a.k.a ex-petronas, so cakap dia gempak dalam kehalusan, aku nak berbual k pun tak boleh, boring aku, tapi cam leh jadi sumber ilmu kebaikan gak.

Lagi sorang layu ni yang aku geram, tapi lawak pun de, dia kalau aku explen, mesti nak ulang cakap aku, bajet menghayati tol r pe yang aku cakap, nate. Bila aku cakap, ‘sample ni kena chill dulu’, dia akan ‘dulu’, ‘ko kena inject baik-baik’, ‘baik’, ‘ko nanti pakai spek’, ‘spek’, stop echoing me demit, aku rasa macam dia menganjing aku je, dan aku teringat membe kampong aku sorang pun lebih kurang camni, tu yang aku terasa lawak dalam kegeraman. Emm, saya geram kat awak.

Pun begitu, aku rasa cabaran sekarang ni, cam thrill je keje, padahal sama je keje nye. Just the unstable has putting me back to uncomfort zone, which challenge myself to explore something new, take myself  out of rat race and live in a bit dogma. So, see you on the next chap guys.


Wasalam.

No comments: