Friday, July 18, 2014

~ ujian..

Assalamualaikum

Sungguh terasa best kerja kalau orang merujuk kepada kita, cam expert je kan, tidak dinafikan memang pening juga melayan kerenah yang entah apa-apa. Kalau di fikir dalam-dalam,memang malas layan sebab itu semua bukan kerja kita,buat apa sibuk kerja bos. Tapi sifir nya bukan camtu,setiap beban dan tanggungjawab tak pernah percuma, buat kerja banyak,dapat balas nye banyak,balas nye tak semesti gaji,boleh gak dalam bentuk dapat banyak ilmu kerja, geng kerja selalu bagi makan, hati xterasa stress buat kerja,dapat pahala dan berkat. Yang last tu paling penting kot.

Kita sebagai hamba memang lemah, tak kuat langsung,jangan kata nak ubah orang,nak ubah diri pun payah,nak bangunkan diri untuk subuh pun payah, walau hal untuk buat pilihan pun kita tak tahu. kalau nak tahu kita ni lemah ke tak, sesekali minta Allah uji. Nak dapat feel nye,kita kena sedar yang kita sedang di uji. Bila da lepas ujian tu, memang terasa manis nye lah ujian. Hebat Allah sebab bagi ujian,untuk tambah nikmat,kekuatan,kasih sayang dan rasa kebergantungan dengan Allah.

Dengan itu, jangan berhenti berharap dan sangka baik dengan Allah pakej kan dengan yakin lah. Sentiasa juga tanya apa maksud hidup dan adakah apa yang kita lakukan Allah suka atau murka.

Selamat beramal dalam pencarian maksud hidup.

Wasalam

2 comments:

miss azi said...
This comment has been removed by the author.
miss azi said...

nice posts..